Köpvillkor för privatpersoner

BaraBraMat.se använder Klarna Checkout som verktyg för samtliga betalsätt för privatpersoner. Detta innebär att du inte registrerar dig på BaraBraMat.se för att handla, utan helt enkelt väljer dina varor och betalar med kort, via din bank eller mot faktura. Varje vara på BaraBraMat.se anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och eventuell frakt. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Leveransmetoder

Som privatperson kan du välja mellan två fraktsätt; DHL Servicepoint, eller DHL hemleverans (även leverans utan kvittens, se nedan). Normalt har du dina varor levererade inom en vecka från att du lade ordern. Alla paket är märkta med ett spårbart sändningsnummer som vi mailar till dig då din order lämnar BaraBraMat. Vi skickar endast inom Sverige.

DHL Servicepoint: Fraktfritt vid köp över 600kr, annars 59kr.

Med DHL Servicepoint skickas ditt paket till närmaste utlämningsställe för DHL Servicepoint, du aviseras via SMS och hämtar ut ditt paket mot uppvisande av legitimation.

DHL Hemleverans: Fraktkostnad 150kr. Välj mellan hemleverans eller ”leverans utan kvittens”.

Med DHL hemleverans levereras din order till den adress du uppgett. DHL kontaktar dig för att komma överens om en ungefärlig tid då leverans kan ske, du måste sedan vara på plats denna tid för att ta emot, och kvittera, ditt paket. Chauffören ringer dig när leveransen är framme. Observera att leverans sker på markplan, chauffören åker alltså inte upp i våningshus eller liknande, utan du måste själv komma ut och möta chauffören. Om du inte är på plats vid överenskommen tid och chauffören måste komma tillbaka debiteras en extra utkörningsavgift, á 150kr, för varje extra utkörning.

DHL Hemleverans utan kvittens: Du kan få din order avställd på den adress du uppgett utan att du själv behöver vara på plats och kvittera att du tagit emot leveransen. Observera att vid denna leveransmetod så tar vare sig DHL eller BaraBraMat något som helst ansvar för paketet efter avställning. Skulle hela eller delar av leveransen försvinna eller bli skadad så har du alltså ingen rätt till ersättning från vare sig DHL eller BaraBraMat, så välj endast denna leveransmetod om du känner dig helt trygg med att din leverans kan stå på angiven plats tills du har möjlighet att plocka upp den. DHL kommer att kontakta dig för att komma överens om lämplig plats där leveransen kan placeras, förslagsvis under tak vid ytterdörren. Chauffören bär inte leveransen längre än runt ett 10-tal meter från vägen för att ställa av leveransen. Kontakta oss eller DHL (0771-345345) om du har frågor kring detta leveranssätt.

För företag

Kontakta oss för sortiment och priser om ni vill köpa större volymer av våra produkter.

Transportskadat gods

Transportskador skall omgående anmälas till transportören och BaraBraMat. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kollin jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.

Ej uthämtade paket

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-. Vi ansvarar ej för felaktiga leveransuppgifter som resulterar i outhämtat paket, var därför noggrann när du fyller i dina uppgifter.

Retur & Ångerrätt

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel, i så fall står givetvis BaraBraMat för fraktkostnaden. Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att returnera obrutna och felfria varor inom ångerfristen, 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla från det att du tagit del av villkoren för ångerrätten. Vill du häva ditt köp skall du inom ångerfristen klart och tydligt meddela oss om ditt beslut att frånträda avtalet till info@barabramat.se.

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Kostnader för returfrakten ersätts ej. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte kosta dig något.

Reklamation

Skulle du inte vara nöjd med kvaliteten på någon vara och vill reklamera denna, sänd oss då ett prov på varan tillsammans med en motivering till reklamationen. Vi gör utifrån dessa en bedömning hururvida du som kund är berättigad till ersättning för varan. Godkänner vi reklamationen ersätter vi dig för varan samt transportkostnad. 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Integritetspolicy

GDPR - Den 25 maj 2018 träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter. Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna administrera ert köp. Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon för att vi ska kunna leverera din beställda vara samt fakturera för ert köp. Vi använder inte lagrade personuppifter i marknadsföringssyften och tillämpar ej nyhetsbrev eller riktad reklam.

Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter. Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer. Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.

Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.

Du har rätt att få en kopia av dina lagrade personuppgifter.

Du har rätt att bli raderad ur olika register.

Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.

Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.

Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/ Vid frågor vänligen kontakta oss på info@barabramat.se